مدتها است که انتقاد منصفانه و سازنده به دلیل فرهنگ بد سیاسی و اخلاقی شکل گرفته، حلقه گم شده در مدیریت کشور است تا جایی که نقد هاگاه آنقدر ناعادلانه و سیاه نمایانه است که دیگر به نقدهای منصفانه نیز به بهانه این سیاه نماییها توجهی نمیشود و منتقدان همواره در جایگاه مغضوب دولتها و مدیران ارشد قرار دارند.